Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]
De Trams van de T.E.T.

De rails en wissels werden geleverd door Phoenix AG te Ruhrort-Duisburg. De elektrische geleidingen door Siemens Schukert werke AG te Berlijn, die ook de elektrische montage van de motorrijtuigen voor zijn rekening nam. De aanleg van de tramrails en wissels werd gegund aan de firma J. Bron uit Almelo. De bouw van de tramremise werd gegund aan bouwbedrijf Hoenders en Vos uit Hengelo. De TET heeft in de tram periode totaal 7 Pennock motorwagens, 2 Allan motorwagens, 8 Bijwagens van de HTM, 6 Bijwagens van Nordwaggon, 1 Bijwagen van de GTA, 2 Goederen wagons van Pennock en 1 Pekel Sproeiwagen tevens Slijpwagen, in dienst gehad. Op 23 februari 1933 werd de laatste rit gereden.

Besluit aanleg tramweg 1 (1907)

Besluit aanleg tramweg. Uit de krant van 1 juni 1907.

Besluit aanleg tramweg 2 (1907)

De Vergunning. Uit de krant van 10 juni 1907.

Voorwaarden levering Trams (1907)

1907 Voorwaarden van de TET voor de levering van zeven motorwagens.

Bouwtekening Pennock Motorwagen (1908)

Bouwtekening Pennock Motorwagen met 2 motoren van 25 pk. Donkerblauw. Bruine panelen. Raamstijlen, teak naturel, na 1915 creme.

Aanwijzing voor de passagier (1908)

Aanwijzing voor de passagier. Emailleborden in de trams. Foto G. Frieman.

Adverteren in de Tram (1908)

Advertentie om reclame te maken in de tram.

Ansichtkaart Drieluik Tram Enschede (1908)

Ansichtkaart met een mooi drieluikje van de toenmalige trots van Enschede, de Tram.

Berichtgeving 1 (1908)

Prijsopgave gevraagd voor vervaardiging van Uniform kleding.

Berichtgeving 2 (1908)

Aanleg Tram. Uit de krant van 26 april 1908.

Berichtgeving 3 (1908)

Berichtgeving van de opening op 4 juli 1908.

Berichtgeving 4 (1908)

Publicatie Burgermeester Waarschuwing voor de stroomdraden.

De route van de tram (1908)

Plattegrond van de route door de stad. Genaamd, De weg van de TET door de stad. Links, nummer 1 is de remise, 2 is het volkspark, 3 is het station staatsspoor, 4 is het kruispunt de Graaf, 5 is het stadhuis en 6 is waar thans de Hema is gevestigd.

Eerste proefrit 1 (1908)

Proefrit met motorwagen 6 en 7 voor het station ss van Enschede. Foto G. Frieman.

Eerste proefrit 2 (1908)

Proefrit met motorwagen 6 in Glanerbrug. Foto. G. Frieman.

Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]