Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17]
Motorwagen 1 voor station SS (1930)

Motorwagen 1 voor station SS. v.l.n.r. Bonthuis, Frieman en van Vliet (Bestuurder) Man op de treeplank is onbekend.

Motorwagen 5 (1930)

Motorwagen 5 nabij de eindhalte aan de grens in Glanerbrug. Let op de dubbele koplampen en de noodkettingen, volgens rijksvoorschrift. Foto G. Frieman.

Tegelwand (1930)

Beschildering van de Marktstraat met het oude Stadhuis.

Tram op de Rijksweg in Glanerbrug (1930)

Tram op de Rijksweg in Glanerbrug Links de drogisterij van de familie Schuite. De oude Jan en de jonge Jan beheerden de zaak.

Tramrails in Glanerbrug (1930)

De tramrails in de Rijksweg Glanerbrug.

Tramrails Stokersdorp (1930)

Lagere school Stokersdorp halverwege de tramlijn Enschede Glanerbrug.

Zomeruniform Trambestuurder (1930)

Trambestuurder Achterberg in zomeruniform, dat in de vooroorlogse jaren in gebruik was.

Aanrijding met Tram (1931)

Een van de weinige ongelukken waarbij de tram was betrokken. Motorwagen 8 kwam in botsing met een vrachtwagen van de firma Noorderdorp op het Hoedemakerplein in Enschede.

Tram bij het kruispunt De Graaf (1931)

Tram bij het kruispunt De Graaf.

De tram op het Kruispunt bij de Hema (1932)

Kruispunt Oldenzaalsestraat. Rechtsachter de tram, begint de Oldenzaalsestraat, thans de Heurne.

Eindhalte Grens 2 (1932)

Tram aan de grens in Glanerbrug.

Einhalte Grens (1932)

Tram aan de grens Glanerbrug

Stationsweg 1 (1932)

Stationsweg na verlegging van de rails naar beneden. Het huisje naast de tram is een wachtruimte voor passagiers. Van deze foto is een ansichtkaart gemaakt.

Stationsweg 2 (1932)

Zelfde foto als Stationsweg 1, nu echter in close up. Achter het huisje bevind zich tot op heden de trap naar boven. Ook van deze foto is een ansichtkaart gemaakt.

Stationsweg 3 (1932)

Als de prenten hierboven, echter op een later tijdstip. Foto: Facebook pagina Enschede Vroeger.

Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17]