Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17]
Personeel tijdens laatste rit (1933)

Dienstdoend Personeel T.E.T. na de laatste tramrit op 28 februari 1933. rechts op de foto Chef Jan Middendorp die de laatste rit heeft gereden.

Rails in de Marthalaan (1933)

Rails in de besneeuwde Marthalaan.

Tram 1 vlak voor de opheffing (1933)

Tram 1 voor het station SS vlak voor de opheffing van de tramlijn.

Tram ontspoord (1933)

Tram ontspoord op 27 -2- 1933. Oorzaak onbekend. Waarschijnlijk iets te hard gereden. Geen gewonden, wel massale belangstelling.

Het salaris (1934)

De Loonregeling voor al het personeel in 1934. De lonen van het trampersoneel bleef van kracht voor het autobuspersoneel.

Trams te koop (1934)

Dat de trams niet direct een koper vonden, getuigt deze foto. Op een terrein aan de Parkweg stonden deze voertuigen in 1934 nog steeds te koop. Het hoogste bod was FL 50,= Gulden.

Tweede leven voor Allanwagen (1935)

Een van de Trams, een Allanwagen, kreeg een tweede leven als machinekamer voor botsautootjes bij de Waarbeek in Hengelo.

Opbreken tramrails 1 (1939)

Advertentie Dagblad Tubantia van 4 maart 1939. Het duurde nog tot 1939 voor dat men begon de rails te verwijderen.

Opbreken tramrails 2 (1939)

In de Langestraat is de rails verwijderd en word opnieuw bestraat.

Tram als omkleedruimte (1945)

1 van de 7 Pennock trams die na de opheffing verkocht werden kwam terecht op het landgoed Boerskotten in Oldenzaal en deed daar dienst als Tuinhuisje en omkleedruimte bij de zwemvijver in de oorlogsjaren. In 1963 vond men aan de Veendijk de schamele resten van dit rijtuig, wat door vernielingen aan het verval begon. Foto: Stichting Cultureel Erfgoed Enschede.

Handgemaakt Trammodel (1963)

Handgemaakt model model van een Pennock Motorwagen met 2 motoren van 25 PK.

Model van deTramremise (1963)

Model van deTramremise. Gemaakt van karton.

Motorwagen 2 als zomerhuisje (1964)

Motorwagen 2 als zomerhuisje in Borne. Oud trambestuurder Frieman bezoekt dit zomerhuisje.

Transport Motorwagen (1964)

Het restant van de wagen wordt overgebracht van een terrein van slager Luijerink in Losser naar de oude melkfabriek aan de Ennekerdijk te Borne om te worden gerestaureerd. Bron: Stadsarchief. Foto ingezonden door Willem Keizers.

Transport Motorwagen 2 (1) (1964)

Na een tentoonstelling in het Rijksmuseum Twenthe over lokale spoorwegen in 1963, richtte een groep belangstellenden in het Oosten van het land het Comité Vrienden van het Trammuseum op. Als basis koos men de voormalige gasfabriek aan de spoorlijn Enschede Zuid-Broekheurne grens. Later In 1967 kwam uit deze groep het Museum Buurt Spoorweg voort. Op bijgaande foto ziet u Motorwagen 2 die het Comit� Vrienden van het Trammuseum in 1964 bezit kreeg en zou worden gerestaureerd tot Museumtram. Het is er echter nooit van gekomen. Hij heeft nog jaren als hok voor schapen gediend en is begin 70er jaren op een terrein bij de MBS door een storm omgewaaid en onherstelbaar vernield.

Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17]