Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17]
Bouwtekening Motorwagen 8 (1910)

De 8 is qua afmetingen hetzelfde als de 9 te weten 8200 mm. De serie 1 t/m 7 had een lengte van 7500 mm, maar de wielbasis en overhangen zijn helaas niet bekend.

Bouwtekening Motorwagens 8 en 9 (1910)

Bouwtekening Motorwagens 8 en 9.

Motorwagen 3 en 7 (1910)

Motorwagen 3 en 7 op de wisselplaats voor het station.

Onderhoud bovenleiding (1910)

Ladderwagen verricht werkzaamheden aan de bovenleiding op het Hoedemakerplein.

Ophanging stroomdraad. (1910)

Muurhaak voor ophanging stroomdraad. Op diverse panden langs de route van de tram door Enschede, hangen deze haken nog steeds.

Tram in de Gronausestraat (1910)

Tram in de Gronausestraat (thans de Klomp) tijdens Koninginnendag.

Tram op het Hoedemakerplein 1 (1910)

Onbekende Tram komt uit de Brammelerstraat en steekt het Hoedemakerplein over.

Tram op het Hoedemakerplein 2 (1910)

Onbekende Tram komt uit de Rembrandlaan (Thans Tromplaan) en steekt het Hoedemakerplein over richting Brammelerstraat.

Tram richting station (1910)

Tram op het kruispunt Langestraat Oldenzaalsestraat.

Tram richting station 2 (1910)

Dezelfde foto, nu echter ingekleurd.

Tramlijn nabij de eindhalte (1910)

Tramlijn nabij de eindhalte in Glanerbrug. Foto, www.enschedeinansichten.

Tramlijn over de Oude Markt (1910)

Tramlijn over de Oude Markt. Niet goed te zien, maar er is markt.

Tramlijn Rijksweg Glanerbrug (1910)

De Rijksweg in Glanerbrug

Trams voor Station SS Enschede (1910)

Motorwagens voor het station. De nummers zijn onbekend.

Uitspanning de Lindenhof (1910)

Voor deze uitspanning bevond zich ook een tramhalte. Thans staat er op deze plek een verzorgingshuis. Foto G. Frieman.

Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17]