Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17]
Transport Motorwagen 2 (3) (1964)

Weer op transport naar zijn eindbestemming.

Transport Motorwagen 2 (4) (1964)

Motorwagen 2 aangekomen op zijn eindbestemming.

Transport Motorwagen 2 (5) (1964)

Het restant van de wagen. Bron: Stadsarchief. Foto ingezonden door Willem Keizers.

Transport Motorwagen 2 (6) (1964)

Motorwagen 2 op verhoging, gereed voor restauratie.

Troosteloos einde voor een Enschedese tram (1973)

Troosteloos einde voor een Enschedese tram in een bos bij Oldenzaal. Zo staan er nog enkele tramstellen bij particulieren die er een kippenhok of duiventil van gemaakt hebben.

Sloop oude tramremise (1979)

De oude tramremise was voor de Spinnerij tubantia gebouwd die ook gesloopt werd.

Motorwagen 1 (1) (1980)

Motorwagen 1 als zomerhuisje in Overdinkel.

Motorwagen 1 (2) (2013)

Motorwagen 1 als zomerhuisje in Overdinkel

Motorwagen 1 (3) (2013)

Interieur van Motorwagen 1 als zomerhuisje.

Eventuele terugkeer Tram 1 (2015)

De gemeente Enschede wil onderzoeken of het mogelijk is Tram 1 terug te halen en te laten restaureren.

Gelijksoortige tram (2015)

Gelijksoortige tram die na jaren trouwe dienst in Den Haag, in bezit kwam van de MBS in Haaksbergen en is later weer teruggegaan naar Den Haag en daar gerestaureerd door het Haags trammuseum. De Trams van de TET hadden echter dubbele koplampen omdat dat toen verplicht was op interlokale lijnen. (van Enschede naar Glanerbrug). Voor lokale lijnen was dat niet verplicht.

Restauratie Tram 1 (1) (2016)

Eindelijk na jaren zit er schot in de restauratie van de TET Tram 1. Zaterdag 17 sept. jl heeft de Tramweg Stichting de bak van de TET 1 uit Overdinkel opgehaald en in de opslag in een van de TS loodsen gezet. Foto: Tramweg Stichting. Het huiswerk voor de restauratie kan nu beginnen . Op termijn zal de wagen gecompleteerd worden met een nieuw te bouwen onderstel, en er wordt naar gestreefd om de tram rijvaardig te kunnen presenteren aan het publiek. Voor het zover is, zullen er nog vele jaren verstrijken. We zijn heftig benieuwd naar de mogelijkheid dat er nog TET zaken onder het publiek in Enschede zouden kunnen zitten. Met name missen we de drie-armige plafonnieres! Foto: Tramweg Stichting.

Restauratie Tram 1 (2) (2016)

Aankomst Tram 1 in de tijdelijke loods van de Tramweg Stichting in Nagele (Flevoland). Foto: Tramweg Stichting.

Restauratie Tram 1 (3) (2016)

De Trambak word van de dieplader gehesen en op zijn plek gezet. Foto: Tramweg Stichting.

Restauratie Tram 1 (4) (2016)

Tram 1 staat op zijn tijdelijke plek in de loods. De start van de restauratie duurt nog wel een jaar, er moet eerst een onderstel worden getekend, een begroting gemaakt en daarmee de subsidie verstrekkende fondsen worden benaderd. Dat gaat allemaal behoorlijk tijd kosten, dus morgen zijn ze echt nog niet bezig. Uiteraard houden we u in Twente op de hoogte want daar moeten uiteindelijk de sponsors vandaan komen. Foto: Tramweg Stichting.

Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17]