Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14]
Garage Spoordijkstraat (1947)

Garage ex tramremise Spoordijkstraat. het gebouw is tot 1949 in gebruik geweest.

Brandstofpomp Bodenkampstraat (1948)

Chauffeur Frieman tankt zijn bus af. Destijds stond de pomp buiten en elke chauffeur moest na de dienst zijn bus zelf aftanken.

Stationsplein 10 (1948)

Ingebruikname nieuw hoofdkantoor aan het stationsplein in Enschede. het raam boven de ingang, waar het wapen van de TET is verwerkt (glas in lood) is nog steeds bewaard gebleven en hangt thans in de museumwagon bij de MBS (Museum Buurt Spoorweg) in Boekelo.

Stationsplein 10 (2) (1948)

Directiekantoor met directeur J. Eveleens achter zijn bureau.

Stationsplein 10 (3) (1948)

Kamer van de raad van commissarissen. Ook de OR hield hier de vergaderingen.

Stationsplein 10 (4) (1948)

Deel van de administratie op de begane grond. Op de bovenetage bevonden zich de kantoren van de directie en stafhoofden. Op de zolderverdieping werden de dienstregelingen en bijbehorende chauffeursdiensten gemaakt.

Voormalig Textielfabriek Menko (1948)

Verbouwing van de voormalige textielfabriek Menko van 1903 aan de Boddenkampstraat tot garage voor de TET.

Garage Boddenkampstraat (1) (1949)

In 1949 nam de T.E.T. na een grondige verbouwing, deze voormalige textielfabriek van Menko in gebruik als garage en werkplaats.

Garage Boddenkampstraat (2) (1949)

Rondleiding genodigden bij de offici�le opening op 24 September 1949.

Garage Boddenkampstraat (3) (1949)

Rondleiding genodigden bij de offici�le opening op 24 September 1949.

Garage Boddenkampstraat (4) (1949)

Ronleiding in de werkplaats.

Garage Boddenkampstraat (5) (1949)

De werkplaats in bedrijf.

Garage Boddenkampstraat (6) (1949)

Wasruimte voor de monteurs. Door de deuropening is een nog deel van werplaats te zien.

Garage boddenkampstraat (7) (1949)

De stalling aan deBoddenkampstraat in bedrijf.

Garage boddenkampstraat (8) (1949)

Recreatiezaal boven de garage. Hier werden bijeenkomsten e.d. gehouden. Er was geen kantine dus werd in die tijd al een cateringbedrijf ingehuurd om alles te regelen. Let op de asbakken.Dit zijn de zuigers uit een Daf motor met 138 pk.

Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14]