|
De Tramremise met gesloten hek naast fabriek Tubantia aan de Beckemerweg, later Spoordijkstraat. De remise is gebouwd door bouwbedrijf Hoenders en Vos uit Hengelo.
|
|
|
De eerste jaren hield men kantoor in het pand aan de Langestraat nr. 60. Daarna verhuisde men naar dit pand aan de Hengelosestraat, voorheen Gemeentehuis Lonneker, waar vanaf 1919 tot 1948 verschillende gemeentediensten zitting hadden.
|
|
|
Werkplaats-Smederij van de tramremise aan de Spoordijkstraat.
|
|
|
Tram en autobus broederlijk bijeen voor de remise Spoordijkstraat.
|
|
|
Rechts voor het spoor ligt de weg naar de textielfabriek die later verbouwd zou worden tot garage en stalling voor de bussen van de TET.
|
|
|
Blik in de bijbouw Spoordijkstraat. De bussen moesten toen achterwaarts gerangeerd worden.
|
|
|
De stalling die bijgebouwd is, na de tramperiode.
|
|
|
Technisch personeel voor de werkplaats op de foto.
|
|
|
Na de tramperiode werd de remise omgebouwd tot werkplaats. Rechts de dienstauto van de directeur.
|
|
|
Blik in de voormalige smederij, nu werkplaats voor de bussen.
|
|
|
Monteurs werken aan een Kromhout. Let op het gemeentewapen.
|
|
|
Werkzaamheden aan houtgas generator voor de garage aan de Spoordijkstraat in Enschede
|
|
|
De chauffeurs, Willem Jansen, Klaas Plate, Willem van Veen Goos Wijs, Marinus Corte en Gerrit Brokken, hakken de eigen brandstof voor de houtgeneratoren. Foto is genomen in de garage aan de Beckummerstraat in Enschede. Thans Spoordijkstraat.
|
|
|
Staand met de rug naar bus 26, een Kromhout, is chf Wijkens en voorover gebogen is de Almelose monteur Rinus Kroeze. De heer met hoed, rechts van de generator is directeur Eveleens.
|
|
|
een bus met houtgasgenerator op een dolly. Het busnummer is helaas niet zichtbaar.
|
|