Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14]
Tramremise en werkplaatsen (1908)

De Tramremise met gesloten hek naast fabriek Tubantia aan de Beckemerweg, later Spoordijkstraat. De remise is gebouwd door bouwbedrijf Hoenders en Vos uit Hengelo.

Hoofdkantoor Hengelosestraat (1919)

De eerste jaren hield men kantoor in het pand aan de Langestraat nr. 60. Daarna verhuisde men naar dit pand aan de Hengelosestraat, voorheen Gemeentehuis Lonneker, waar vanaf 1919 tot 1948 verschillende gemeentediensten zitting hadden.

Werkplaats Spoordijkstraat (1920)

Werkplaats-Smederij van de tramremise aan de Spoordijkstraat.

Remise Spoordijkstraat (1924)

Tram en autobus broederlijk bijeen voor de remise Spoordijkstraat.

Spoorwegovergang Kottendijk (1925)

Rechts voor het spoor ligt de weg naar de textielfabriek die later verbouwd zou worden tot garage en stalling voor de bussen van de TET.

Bijbouw Spoordijkstraat (1934)

Blik in de bijbouw Spoordijkstraat. De bussen moesten toen achterwaarts gerangeerd worden.

Stalling Spoordijkstraat (1934)

De stalling die bijgebouwd is, na de tramperiode.

Stalling Spoordijkstraat. (1934)

Technisch personeel voor de werkplaats op de foto.

Werkplaats Spoordijkstraat (1934)

Na de tramperiode werd de remise omgebouwd tot werkplaats. Rechts de dienstauto van de directeur.

Werkplaats Spoordijkstraat (1940)

Blik in de voormalige smederij, nu werkplaats voor de bussen.

Werkplaats Spoordijkstraat (1942)

Monteurs werken aan een Kromhout. Let op het gemeentewapen.

Garage Spoordijkstraat (1945)

Werkzaamheden aan houtgas generator voor de garage aan de Spoordijkstraat in Enschede

Hout gestookte generator 1 (1945)

De chauffeurs, Willem Jansen, Klaas Plate, Willem van Veen Goos Wijs, Marinus Corte en Gerrit Brokken, hakken de eigen brandstof voor de houtgeneratoren. Foto is genomen in de garage aan de Beckummerstraat in Enschede. Thans Spoordijkstraat.

Hout gestookte generator 2 (1945)

Staand met de rug naar bus 26, een Kromhout, is chf Wijkens en voorover gebogen is de Almelose monteur Rinus Kroeze. De heer met hoed, rechts van de generator is directeur Eveleens.

Remise Spoordijkstraat (1945)

een bus met houtgasgenerator op een dolly. Het busnummer is helaas niet zichtbaar.

Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14]