|
Garage ex tramremise Spoordijkstraat. het gebouw is tot 1949 in gebruik geweest.
|
|
|
Chauffeur Frieman tankt zijn bus af. Destijds stond de pomp buiten en elke chauffeur moest na de dienst zijn bus zelf aftanken.
|
|
|
Ingebruikname nieuw hoofdkantoor aan het stationsplein in Enschede. het raam boven de ingang, waar het wapen van de TET is verwerkt (glas in lood) is nog steeds bewaard gebleven en hangt thans in de museumwagon bij de MBS (Museum Buurt Spoorweg) in Boekelo.
|
|
|
Directiekantoor met directeur J. Eveleens achter zijn bureau.
|
|
|
Kamer van de raad van commissarissen. Ook de OR hield hier de vergaderingen.
|
|
|
Deel van de administratie op de begane grond. Op de bovenetage bevonden zich de kantoren van de directie en stafhoofden. Op de zolderverdieping werden de dienstregelingen en bijbehorende chauffeursdiensten gemaakt.
|
|
|
Verbouwing van de voormalige textielfabriek Menko van 1903 aan de Boddenkampstraat tot garage voor de TET.
|
|
|
In 1949 nam de T.E.T. na een grondige verbouwing, deze voormalige textielfabriek van Menko in gebruik als garage en werkplaats.
|
|
|
Rondleiding genodigden bij de offici�le opening op 24 September 1949.
|
|
|
Rondleiding genodigden bij de offici�le opening op 24 September 1949.
|
|
|
Ronleiding in de werkplaats.
|
|
|
De werkplaats in bedrijf.
|
|
|
Wasruimte voor de monteurs. Door de deuropening is een nog deel van werplaats te zien.
|
|
|
De stalling aan deBoddenkampstraat in bedrijf.
|
|
|
Recreatiezaal boven de garage. Hier werden bijeenkomsten e.d. gehouden. Er was geen kantine dus werd in die tijd al een cateringbedrijf ingehuurd om alles te regelen. Let op de asbakken.Dit zijn de zuigers uit een Daf motor met 138 pk.
|
|