Pagina :
[1] [2] [3] [4]
Logo voertuigen

Van een aantal van de 51 carrosserie en chassis bouwers waar de TET bussen van in dienst had, hebben we het logo niet kunnen achterhalen omdat ze niet meer bestaan of zijn overgenomen door andere bedrijven. Van enkele bedrijven hebben we nog wel een advertentie of fabrieksplaatje kunnen vinden, maar van de meeste onderstaande bedrijven konden we het originele logo (uit die tijd) wel achterhalen.

Pennock Tram (1908)

Pennock carrosseriebedrijf Den Haag. De TET kocht 7 Motorwagens met 2 motoren van Pennock die nog nooit trams had gebouwd en na de TET ook nooit meer zou doen. Later kwamen er nog 2 Goederen wagens van Pennock. In 1933 werd gestopt met de tramdiensten. Voor meer info zie de rubriek "Oprichting" en "Trams" pagina 6 Materieel overzicht.

Allan Tram (1909)

Nederlandse Tram bouwer in Rotterdam. De TET kocht 2 Motorwagens met 2 motoren van Allan. voor meer info, zie de tekst bij de foto van Pennock hierboven.

Nordwaggon (1915)

In 1915 bestelde de TET 2 bijwagens voor de tram bij Nordwaggon in Bremen Duitsland. Later werden er totaal nog 4 bij besteld.

Beunk (1923)

Nederlands carrosseriebedrijf. De TET had 1 Ford T bus (nr. 50) met een carrosserie van Beunk in dienst. Uit dienst in 1927.

Ford T (1923)

Amerikaanse bus bouwer. De TET had 9 bussen van Ford T in dienst, met een carrosserie van Nijhoff Enschede, Maass, Beunk, Met Alkmaar en 1 werkwagen met een carrosserie van Roelofzen uit Zutphen. De bussen hadden 16 zitplaatsen. De laatste ging in 1930 uit dienst.

Jac Met (1923)

Nederlands carrosseriebedrijf in Alkmaar. De TET had 2 Ford T bussen (nrs. 20 en 21) met een carrosserie van Jacob Met in dienst. Uit dienst in 1932.

Maass Enschede (1923)

Nederlands carrosseriebedrijf. Gustaaf Maass is als voormalig meesterknecht bij Nijhoff Enschede, in 1907voor zich zelf begonnen aan de Beltstraat 121 in Enschede, en zat later toen de TET een bus bij hem kocht, aan de Alsteedschestraat 31-33 in Enschede. Helaas bestaat deze straat niet meer. De TET had 1 Ford T bus (nr. 6) met een carrosserie van Maass uit Enschede in dienst. Uit dienst in 1930.

Nijhoff Enschede (1923)

Nederlands carrosseriebedrijf in Enschede. Nijhoff is begonnen aan de Deurningerweg (later Deurningerstraat) en weer later aan de Binnenweg-Lazonderstraat 16. Helaas bestaat het pand en de Binnenweg niet meer. Daar staat nu het voormalige hoofdkantoor van Arke reizen. De TET had 5 Ford T bussen ( nrs. 1 tot en met 5) met een carrosserie van Nijhof Enschede in dienst. De laatste ging uit dienst in 1930.

Roelofzen (1924)

Nederlands carrosseriebedrijf uit Zutphen. De TET had 1 Ford T bus (nr. 30) met een carrosserie van Roelofzen en van Zutphen in dienst. Uit dienst in 1927.

De Dion Bouton (1927)

De TET had 10 bussen in dienst van De Dion Bouton met carrosserie�n van Spijker, Verheul en Werkspoor. In 1944 zijn er 2 in beslag genomen door de Duitse Wehrmacht. De laatste ging in 1947 uit dienst door een ongeval.

Spijker Schiedam (1927)

Nederlandse carrosseriebouwer. De TET had 1 De Dion Bouton bus nummer 31 met een carrosserie van Spijker in dienst. In 1929 zou Spijker samen gaan met Van Vliet.

Werkspoor Amsterdam (1927)

Nederlandse bouwer van trein, tramstellen en bussen. De TET had 9 bussen met een carrosserie van Werkspoor in dienst met chassis van De Dion Bouton, Kromhout en Kr�pp

GMC (1930)

Amerikaanse bus bouwer. De TET had twee bussen van GMC met een carrosserie van Van der Wijngaard in dienst, met de nummers 214 en 215. Deze waren overgenomen van de TAD. Daar reden ze onder de nummers 14 en 15. Helaas hebben we geen foto van een GMC bus in ons archief.

Latil (1930)

Franse busbouwer. De TET had twee bussen van Latil in dienst. Nummer 112 met een carrosserie van Lith. Gekocht van de Fa. Reysoo (nr.12) en Nummer 210 met een carrosserie van Van der Wijngaard. Gekocht van de TAD (nr. 10). Uit dienst in 1934.

Pagina :
[1] [2] [3] [4]