Pagina :
[1] [2] [3] [4]
LITH (1930)

Advertentie van de Nederlandse carrosserie bouwer Lith. De TET had 1 bus van Latil met een carrosserie van Lith met 27 zitplaatsen in dienst. Verkocht in 1934.

Renault (1930)

Franse busbouwer. De TET heeft 3 Renault bussen in dienst gehad met een carrosserie van Van der Wijngaard uit Woerden, van 1930 tot 1935 toen de laatste weer verkocht is.

Spijker en Van Vliet (1930)

Nederlands carrosseriebedrijf. De TET had 3 De Dion Bouton bussen ( nrs. 31,33 en 34) met een carrosserie van Spijker en Van Vliet in dienst. Bus 31 was al in dienst in 1927. Deze was van Spijker, voor het samengaan met Van Vliet in 1929. De laatste ging uit dienst in 1938.

Van der Wijngaard (1930)

Advertentie van het Nederlands carrosseriebedrijf Van der Wijngaard uit Woerden. De TET had 10 bussen van de merken,(Renault 3x, Latil 1x, GMC 2x en White 4x) met een carrosserie van Van der Wijngaard in dienst. De laatste ging uit dienst in 1935.

Verheul (1930)

Nederlandse carrosserie bouwer. De TET had 136 bussen met een carrosserie van Verheul in dienst. Deze waren gebouwd op chassis van AEC (12), Daf (63), De Dion Bouton (4), Guy (7), Indiana (2), Ford (3), Kromhout (12), Scania (33). De laatste ging in 1982 uit dienst. Dat was Daf bus 38. (Museumbus).

White (1930)

Amerikaanse bus bouwer. De TET had 4 bussen van White in dienst met een carrosserie van Van der Wijngaard met 16 tot 24 zitplaatsen. Uit dienst in 1932.

Krupp (1933)

Duitse bus bouwer in Essen. De TET had 4 bussen van Krupp in dienst met een carrosserie van Werkspoor. Met 23 tot 30 zitplaatsen. Bus 7 is in 1941 in beslag genomen door de Duitse Wehrmacht. De laatste is in 1948 uit dienst gegaan.

Indiana (1935)

Amerikaanse bus bouwer uit Marion in de staat Indiana. In dat zelfde jaar is deze firma verkocht aan Brockway die nog enkele jaren onder de naam Indiana produceerde. De TET had 2 bussen van Indiana in dienst met een carrosserie van Verheul. Ze hadden 33 zitplaatsen. De laatste ging in 1947 uit dienst.

Kromhout (1936)

Nederlandse bus bouwer. De TET had 18 bussen van Kromhout in dienst, met carrosserie�n van Verheul, Werkspoor en Den Oudsten & Domburg. Met 26 tot 47 zitplaatsen. Bus 19, 22 en 24 zijn in 1944 in beslag genomen door de Duitse Wehrmacht. De laatste Kromhout is in 1959 verkocht aan de Fa. Koopmans.

Domburg (1937)

Nederlands carrosseriebedrijf. De TET had 2 bussen met een carrosserie van Domburg en 6 bussen van Domburg- Den Oudsten in dienst. Deze waren gebouwd op chassis van Kromhout (6) en Daf (2). De laatste ging uit dienst in 1982.

Kemperink (1937)

Muurplaat van het Nederlands carrosseriebedrijf Kemperink. De TET had 3 Ford bussen (nrs. 27, 28 en 29) met een carrosserie van Kemperink uit Harbrinkhoek in dienst. Deze waren in 1940 overgenomen van de firma Frederiks uit Ootmarsum. De firma Kemperink is in 1931 opgericht en werd later bekend om zijn ombouw en verlenging van VW busjes voor Bolletje beschuit in Almelo. Kemperink bestaat nog steeds en zit nu in Almelo en houd zich bezig met Bedrijfswagen inbouw. (BWI).

Ford (1940)

Amerikaanse bus bouwer. De TET had 32 Ford bussen in dienst met carrosserie�n van Kemperink (1937) en later van Wayne, Verheul en Jongerius met 19 tot 33 zitplaatsen. De z.g.n. Schoolbussen. De laatste werd verkocht in 1955 aan de Fa. Winkel.

Bedford (1946)

Engelse bus bouwer. De TET had 4 bussen van Bedford in dienst waarvan 2 met rechts stuur en een carrosserie van Hoogeveen met 31 zitplaatsen. Uit dienst in 1950 en 2 met een carrosserie van Smit Appingedam met 44 zitplaatsen. Deze laatste 2 waren overgenomen van de WATO in Nijverdal. Uit dienst in 1970.

Hoogeveen (1946)

Nederlands carrosseriebedrijf Hoogeveen uit Hoogeveen. De TET had 2 Bedford bussen (29 en 30) met een carrosserie van Hoogeveen in dienst. De laatste ging uit dienst in 1950.

Wayne (1946)

Amerikaans carrosseriebedrijf. De TET had 19 Ford bussen met een carrosserie van Wayne in dienst en 1 vrachtwagen. Vanaf 1951 t/m 1955 zijn ze weer verkocht. De laatste ging naar Delta Tours.

Pagina :
[1] [2] [3] [4]