Pagina :
[1] [2] [3] [4]
Guy (1947)

Engelse bus bouwer. De TET had 14 bussen van Guy in dienst met carrosserie�n van Saundersl (7) en Verheul (7). Bouwjaren, 1947, 1948,1951 en 1953. In 1949 kregen de bussen een verbouwde carrosserie van Verheul / De Schelde en in 1955 van Hondebrink. De laatste is verkocht in 1963 aan de Fa. Snel & Co. Het bedrijf Guy werd in 1961 opgekocht door Jaguar en de productie van bussen werd in 1964 gestaakt.

Hagglund (1947)

Zweeds carrosseriebedrijf. De TET had 3 bussen in dienst met een carrosserie van H�gglund op een chassis van Scania Vabis , met 43 zitplaatsen. Ze werden alle drie verkocht aan de Fa. Snel in 1961.

Saunders (1947)

Advertentie van Saunders en Roe. Engels carrosserie bedrijf. De TET had 7 bussen in dienst met een carrosserie van Saunders op een chassis van Guy, type Arab. Deze hadden 45 zitplaatsen. Ze zijn alle 7 verkocht aan de Fa. Snel & Co in 1961

Scania Vabis (1947)

Zweedse bus bouwer. De TET had 61 bussen in dienst van Scania Vabis met diverse carrosserieen van, Den Oudsten, Hagglund, Hondebrink en Verheul. In de loop der jaren verkocht aan andere vervoerbedrijven, Gemeente Enschede en 8 bussen aan Circus Boltini. De laatste is verkocht in 1971.

Jongerius (1948)

Nederlands carrosseriebedrijf. De TET had 6 bussen van Jongerius op een Ford chassis met 29 tot 31 zitplaatsen. In 1955 verkocht aan de busbedrijven Knol, Meinderink, van Leuven, Meecro en Winkel. Foto: Gerrit Gunnink.

Verheul Schelde (1949)

Koninklijke Maatschappij Verheul Schelde. Nederlandse carrosserie bouwer. De TET had 7 bussen met een carrosserie van Verheul Schelde op een chassis van Guy met bouwjaar 1947 in dienst. Oorspronkelijk hadden deze een carrosserie van Saunders en kregen later in 1955 weer een verbouwde carrosserie van Hondebrink.

Daf (1950)

Nederlandse bus bouwer. De TET had 140 bussen in dienst met carrosserie�n van Berkhof, Den Oudsten, Domburg, Hainje, Lansen, Smit Joure, Van Hool en Verheul. In de loop der jaren zijn ze verkocht aan Vervoerbedrijven, Verenigingen, Popgroepen, Rijscholen, Politieke Partijen en Particulieren. Maar ook ook veel export naar het buitenland. De laatste Daf bussen zijn in 1997 overgegaan naar Oostnet.

Den Oudsten (1954)

Nederlands carrosseriebedrijf. De TET had 76 bussen in dienst met een carrosserie van Den Oudsten en 6 bussen van Den Oudsten & Domburg. Deze waren gebouwd op chassis van Daf, Scania Vabis en Volvo. De laatste bussen zijn 1997 over gegaan naar Oostnet.

Hondebrink Almelo (1957)

Nederlands Carrosseriebedrijf. De TET nam in 1957 drie Scania Vabis Tourbussen, de 8, 9 en 10, met een carrosserie van Hondebrink in dienst. De laatste ging in 1970 uit dienst. Logo beschikbaar gesteld door Wilfried von Piekartz (oud werknemer van Hondebrink) die thans een eigen carrosseriebedrijf voor oldtimer trucks heeft in Goor. ( Zie de link in Overige Sites: Wifocarr Goor).

Lansen (1960)

Nederlands carrosseriebedrijf in s Gravenpolder. De TET had 3 bussen in dienst met een carrosserie van Lansen. Opel Blitz (1) bouwjaar 1960. Daf (2) bouwjaar 1960. Deze bussen zijn meegekomen na de overgang van de Wato naar de TET. De laatste is verkocht aan de Fa. Broekhuis in 1975. De specialisatie van Lansen was eigen Dentalcars (School Tandartswagens) boekenbussen en brandweerwagens bouwen. Logo beschikbaar gesteld door Kees Bolle, kleinzoon van busbouwer Kees Lansen.

Opel Blitz (1960)

Duitse bus bouwer. De TET had 1 bus van Opel Blitz met het bouwjaar 1960 in dienst. De bus had een carrosserie van Lansen. Deze bus was meegekomen na de overgang van de Wato naar de TET in 1965. In 1971 weer verkocht aan de Fa. Boers.

AEC (1961)

Engelse bus bouwer. De TET had 12 bussen in dienst van AEC met een carrosserie van Verheul. De laatste AEC bus ging in 1973 naar de sloop.

Hainje (1965)

Nederlandse carrosserie bouwer. De TET had 104 bussen in dienst met een carrosserie van Hainje op een chassis van Daf (12) en Volvo (92). De laatste bussen zijn in 1997 over gegaan naar Oostnet.

Smit Appingedam (1965)

Nederlands carrosseriebedrijf. De TET had 2 Bedford bussen (ex Wato 123 en 124) met een carrosserie van Smit Appingedam in dienst. De laatste ging uit dienst in 1970. Het bedrijf heeft bestaan van 1921 tot 1967. Foto: Hendrik Blanke. Hendrik is medewerker bij het Nationaal Bus Museum te Hoogezand. zie: link Bus Sites.

Stoelen (1965)

Advertentie van het Belgische carrosseriebedrijf Stoelen. De TET had 8 bussen in dienst met een carrosserie van Stoelen. Bouwjaar 1965. Deze waren gebouwd op een Daf chassis. De bussen zijn in 1976 meegekomen na de overgang van de ONOG naar de TET. In 1976 zijn er direct weer 3 verkocht waarvan 1 (bus 243) aan de Popgroep Teach In. Bus 248 is in 1983 verkocht aan de gemeente politie Enschede. De laatste is verkocht aan een particulier in 1984. Foto: Gerrit Gunnink.

Pagina :
[1] [2] [3] [4]