Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]
Station SS Enschede (1900)

Openbaar vervoer in 1900 In die tijd ging men per rijtuig van en naar het station.

Station SS Enschede 2 (1900)

Station SS. (Staatsspoor) Enschede

Ansichtkaart van Station (1908)

Ansichtkaart van het Station SS Enschede.

Station SS Enschede (1913)

Motorwagen 5 voor het Station SS Enschede.

Atjehpark Stationsweg 1 (1930)

Hier zou later het busstation voor de stadsdiensten komen.

Station SS (1930)

Station SS. Na verlegging van de tramrails.

Atjehpark Stationsweg 2 (1933)

De eerste bussen halteren al bij het park.

Atjehpark Stationsweg 3 (1933)

Op de plek van de vijver is thans een waterpartij en skate baan aangelegd.

Atjehpark Stationsweg Enschede (1933)

Atjehpark Stationsweg, het huidige stationsplein in Enschede. Een Renault bus van de TET met lijn D op weg naar de Deurningerstraat. Deze lijn D liep van de Lipperkerkstraat via het Stadhuis en Station naar de Deurningerstraat.

Station SS Enschede (1933)

De oprit naar het station SS in Enschede. Links de Ruyterlaan. Tegenover de Ruyterlaan kwam in 1938 de Prinsessentunnel waardoor er een verbinding ontstond met de Hengelosestraat. In 1950 werd het stationsgebouw grotendeels afgebroken nadat de nieuwbouw van het huidige NS Station gereed was.

Plattegrond Prinsessentunnel Enschede (1938)

Plattegrond Prinsessentunnel Enschede en omgeving. Het huidige station moest nog gebouwd worden in 1949 en was in 1950 gereed.

Station in 1935 (1938)

Station in 1935 met de Prinsessetunnel. Links het station waarvan heden het rechtse gedeelte er nog steeds staat. voor de de tunnel rechts bevind zich thans het trein en bussstation.

Station SS Enschede (1939)

Station SS Enschede. Bron: onbekend

Van Loenshof (1940)

Van Loenshof Nederlandse militairen met verlof per TET bus naar huis.

Van Loenshof (1941)

Van Loenshof Centrumhalte Van Loenshof. Rechts kantoortje haltechef TET. Op de achtergrond, het Stadhuis van Enschede.

Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]