Pagina :
[1] [2]

Van een aantal van de 51 carrosserie of chassis bouwers waar de TET bussen van in dienst had, hebben we helaas geen type of fabrieksplaatje kunnen achterhalen.

Allan (1909)

Fabrieksplaat Allan Trambouw. De TET had 2 Motorwagens met 2 motoren van Allan in dienst.

Nordwaggon (1915)

Fabrieksplaat van Nordwaggon Trambouw. In 1915 bestelde de TET 2 bijwagens van Norwaggon in Bremen. Later werden er totaal nog 4 bij besteld. De plaat bij deze beschrijving is van 1920. De fabrieksplaat van 1915 is niet meer te achterhalen.

Ford T (1923)

Amerikaanse bus bouwer. De TET had 9 bussen van Ford T in dienst, met een carrosserie van Nijhoff Enschede, Maass Enschede, Beunk, en Jac Met uit Alkmaar en 1 werkwagen met een carrosserie van Roelofzen uit Zutphen. De bussen hadden 16 zitplaatsen. De laatste ging in 1930 uit dienst. Foto: Typeplaatje waarop in die tijd alleen het volgnummer werd vermeld.

Ford T 2 (1923)

Muurplaat Ford fabriek.

De Dion Bouton 1 (1927)

Franse busbouwer in Puteaux. De TET had 10 bussen in dienst van De Dion Bouton met carrosserie�n van Spijker, Verheul en Werkspoor. In 1944 zijn er 2 in beslag genomen door de Duitse Wehrmacht. De laatste ging in 1947 uit dienst door een ongeval.

De Dion bouton 2 (1927)

Fabrieksplaatje

Werkspoor Amsterdam (1927)

Fabrieksplaatje van de Nederlandse bouwer van treinen, tramstellen en bussen. De TET had 9 bussen met een carrosserie van Werkspoor in dienst met chassis van De Dion Bouton, Kromhout en Kr�pp.

GMC (1930)

Amerikaanse bus bouwer. De TET had twee bussen van GMC met een carrosserie van Van der Wijngaard in dienst, met de nummers 214 en 215. Deze waren overgenomen van de TAD. Daar reden ze onder de nummers 14 en 15. Helaas hebben we geen foto van een GMC bus in ons archief.

GMC 2 (1930)

GMC Volgnummer voertuigen.

Renault (1930)

Typeplaat van deze Franse busbouwer. De TET heeft 3 Renault bussen in dienst gehad met een carrosserie van Van der Wijngaard uit Woerden, van 1930 tot 1935 toen de laatste weer verkocht is.

Verheul (1930)

Verheul, fabrieksplaatje van deze Nederlandse carrosserie bouwer. De TET had 136 bussen met een carrosserie van Verheul in dienst. Deze waren gebouwd op chassis van AEC (12), Daf (63), De Dion Bouton (4), Guy (7), Indiana (2), Ford (3), Kromhout (12), Scania (33). De laatste ging in 1982 uit dienst. Dat was Daf bus 38. (Museumbus). Foto: dit typeplaatje is van Bus 38 in 1967.

Kromhout (1936)

Nederlandse Scheeps en Bus bouwer. De TET had 18 bussen van Kromhout in dienst, met carrosserie�n van Verheul, Werkspoor en Den Oudsten & Domburg. Met 26 tot 47 zitplaatsen. Bus 19, 22 en 24 zijn in 1944 in beslag genomen door de Duitse Wehrmacht. De laatste Kromhout is in 1959 verkocht aan de Fa. Koopmans.

Domburg (1937)

Nederlands carrosseriebedrijf. De TET had 2 bussen met een carrosserie van Domburg en 6 bussen van Domburg- Den Oudsten in dienst. Deze waren gebouwd op chassis van Kromhout (6) en Daf (2). De laatste ging uit dienst in 1982.

Kemperink (1937)

Nederlands carrosseriebedrijf. De TET had 3 Ford bussen (nrs. 27, 28 en 29) met een carrosserie van Kemperink uit Harbrinkhoek in dienst. Deze waren in 1940 overgenomen van de firma Frederiks uit Ootmarsum. De firma Kemperink is in 1931 opgericht en werd later bekend om zijn ombouw en verlenging van VW busjes voor Bolletje beschuit in Almelo. Kemperink bestaat nog steeds en zit nu in Almelo en houd zich bezig met Bedrijfswagen inbouw. (BWI). Logo beschikbaar gesteld door Jan Kemperink. (zoon van de toenmalige directeur/eigenaar).

Pagina :
[1] [2]