Pagina :
[1] [2] [3]

Van enkele van de 51 carrosserie of chassis bouwers waar de TET bussen van in dienst had, hebben we helaas geen foto kunnen achterhalen omdat ze niet meer bestaan of zijn overgenomen door andere bedrijven.

Pennock Trambouw (1908)

Carrosserie en Trambouwer Pennock in Den Haag. De TET had 7 Motorwagens met 2 motoren van Pennock die nog nooit trams had gebouwd en na de TET ook nooit meer zou doen. Later kwamen er nog 2 Goederen wagens van Pennock. In 1933 werd gestopt met de tramdiensten. Voor meer info zie de rubriek "Oprichting" en "Trams" pagina 6 Materieel overzicht.

Allan Trambouw (1909)

Trambouwer Allan in Rotterdam. De TET had 2 motorwagens met 2 motoren van Allan in dienst.

Nordwaggon Bremen (1915)

Duitse wagonbouwer in Bremen. In 1915 bestelde de TET 2 bijwagens voor de tram bij Nordwaggon. Later werden er totaal nog 4 bij besteld.

Ford (1923)

De Ford fabriek in Highland park Minesota in Michigan U.S.A. De TET had in het begin 9 bussen van Ford T in dienst, met een carrosserie van Nijhoff uit Enschede, Maass uit Enschede, Beunk, Jac Met uit Alkmaar en van Roelofzen uit Zutphen. Later in 1940 nog 20 bussen met een carrosserie van Wayne en 1 werkwagen. (De zogenoemde schoolbussen).

Jac Met (1923)

De TET had 2 Ford T bussen (nrs. 20 en 21) met een carrosserie van Jacob Met uit Alkmaar in dienst.

De Dion Bouton (1927)

Franse busbouwer in Puteaux. De TET had 10 bussen in dienst van De Dion Bouton met carrosserieën van Spijker Schiedam, Verheul en Werkspoor. In 1944 zijn er 2 in beslag genomen door de Duitse Wehrmacht. De laatste ging in 1947 uit dienst door een ongeval. Foto: ingang fabriek.

Werkspoor Amsterdam (1927)

Nederlandse bouwer van trein, tramstellen en bussen. De TET had 9 bussen met een carrosserie van Werkspoor in dienst met chassis van De Dion Bouton, Kromhout en Krüpp.

GMC (1930)

Amerikaans chassisbedrif. De TET had twee bussen van GMC met een carrosserie van Van der Wijngaard in dienst, met de nummers 214 en 215. Deze waren overgenomen van de TAD. Daar reden ze onder de nummers 14 en 15. Helaas hebben we geen foto van een GMC bus in ons archief.

Lith Rotterdam (1930)

De TET had 1 bus van Latil met een carrosserie van Lith met 27 zitplaatsen in dienst. Deze foto van de fabriek, is van 1970.

Renault (1930)

Franse busbouwer in Billancourt Frankrijk. De TET heeft 3 Renault bussen in dienst gehad met een carrosserie van Van der Wijngaard uit Woerden van 1930 tot 1935 toen de laatste weer verkocht is.

Verheul (1930)

Nederlandse carrosserie bouwer. De TET had 136 bussen met een carrosserie van Verheul in dienst. Deze waren gebouwd op chassis van AEC (12), Daf (63), De Dion Bouton (4), Guy (7), Indiana (2), Ford (3), Kromhout (12), Scania (33). De laatste ging in 1982 uit dienst. Dat was Daf bus 38. (Museumbus).

White (1930)

Amerikaanse bus en truck bouwer. De TET had 4 bussen van White in dienst met een carrosserie van Van der Wijngaard met 16 tot 24 zitplaatsen. Uit dienst in 1932. Foto is van latere periode.

Krüpp (1933)

Duitse bus bouwer in Essen. De TET had 4 bussen van Krüpp in dienst met een carrosserie van Werkspoor. Met 23 tot 30 zitplaatsen. Bus 7 is in 1941 in beslag genomen door de Duitse Wehrmacht. De laatste is in 1948 uit dienst gegaan. Foto: ingang Krüpp fabriek.

Indiana (1935)

Amerikaanse bus bouwer uit Marion in de staat Indiana. In dat zelfde jaar is deze firma verkocht aan Brockway die nog enkele jaren onder de naam Indiana produceerde. De TET had 2 bussen van Indiana in dienst met een carrosserie van Verheul. Ze hadden 33 zitplaatsen. De laatste ging in 1947 uit dienst.

Pagina :
[1] [2] [3]