Pagina :
[1] [2] [3]
Indiana (1935)

Amerikaanse bus bouwer uit Marion in de staat Indiana. In dat zelfde jaar is deze firma verkocht aan Brockway die nog enkele jaren onder de naam Indiana produceerde. De TET had 2 bussen van Indiana in dienst met een carrosserie van Verheul. Ze hadden 33 zitplaatsen. De laatste ging in 1947 uit dienst.

Kromhout (1936)

Chassis en motorenfabriek Kromhout. De TET had 18 bussen van Kromhout in dienst met carrosserie�n van Verheul, Werkspoor en Den Oudsten & Domburg. Met 26 tot 47 zitplaatsen. Bus 19, 22 en 24 zijn in 1944 in beslag genomen door de Duitse Wehrmacht. De laatste Kromhout is in 1959 verkocht aan de Fa. Koopmans.

Domburg (1937)

Nederlands carrosseriebedrijf. De TET had 2 bussen met een carrosserie van Domburg en 6 bussen van Domburg- Den Oudsten in dienst. Deze waren gebouwd op chassis van Kromhout (6) en Daf (2). De laatste ging uit dienst in 1982. Foto: De fabriek na het samengaan met Den Oudsten.

Kemperink (1937)

Nederlands carrosseriebedrijf. De TET had 3 Ford bussen (nrs. 27, 28 en 29) met een carrosserie van Kemperink uit Harbrinkhoek in dienst. Deze waren in 1940 overgenomen van de firma Frederiks uit Ootmarsum. De firma Kemperink is in 1931 opgericht en werd later bekend om zijn ombouw en verlenging van VW busjes voor Bolletje beschuit in Almelo. Kemperink bestaat nog steeds en zit nu in Almelo en houd zich bezig met Bedrijfswagen inbouw. (BWI).

Bedford (1946)

Engelse bus bouwer. De TET had 4 bussen van Bedford in dienst waarvan 2 met rechts stuur en een carrosserie van Hoogeveen met 31 zitplaatsen. Uit dienst in 1950 en 2 met een carrosserie van Smit Appingedam met 44 zitplaatsen. Deze laatste 2 waren overgenomen van de WATO in Nijverdal. Uit dienst in 1970.

Hoogeveen (1946)

Carrosseriefabriek Hoogeveen in Hoogeveen De TET had 2 Bedford bussen (29 en 30) met een carrosserie van Hoogeveen in dienst. De laatste ging uit dienst in 1950.

Wayne (1946)

Amerikaans carrosseriebedrijf. De TET had 19 Ford bussen met een carrosserie van Wayne ( de z.g.n. Schoolbussen) in dienst en 1 vrachtwagen.

Guy 1 (1947)

Engelse motor en chassis bouwer uit Wolverhampton. De TET had 14 bussen van Guy in dienst met carrosserie�n van Saundersl (7), en Verheul (7). In 1949 kregen de bussen een verbouwde carrosserie van Verheul / De Schelde en in 1955 van Hondebrink. De laatste is verkocht in 1963 aan de Fa. Snel & Co. Het bedrijf Guy werd in 1961 opgekocht door Jaguar en de productie van bussen werd in 1964 gestaakt.

Guy 2 (1947)

De laatste dagen voor de sloop van het gebouw in 1965.

Saunders (1947)

Naast watervliegtuigen en Schepen bouwden Saunders en Roe ook autobussen. De TET had 7 bussen in dienst met een carrosserie van Saunders op een chassis van Guy, Type Arab.

Scania- Vabis (1947)

Zweedse bus bouwer. De TET had 61 bussen in dienst van Scania Vabis met diverse carrosserieen van, Den Oudsten, Hagglund, Hondebrink en Verheul. In de loop der jaren verkocht aan andere vervoerbedrijven, Gemeente Enschede en 8 bussen aan Circus Boltini. De laatste is verkocht in 1971.

Jongerius 1 (1948)

Carrosseriefabriek Jan Jongerius. De TET had 6 bussen met een carrosserie van Jongerius in dienst op een Ford chassis met 29 tot 31 zitplaatsen. In 1955 verkocht aan de busbedrijven Knol, Meinderink, van Leuven, Meecro en Winkel.

Jongerius 2 (1948)

Panoramafoto van 1 van de fabricagehallen van Jongerius.

De Schelde (1949)

Koninklijke Maatschappij Verheul Schelde. Nederlandse carrosserie bouwer. De TET had 7 bussen met een carrosserie van Verheul Schelde op een chassis van Guy met bouwjaar 1947 in dienst. Oorspronkelijk hadden deze een carrosserie van Saunders en kregen later in 1955 weer een verbouwde carrosserie van Hondebrink.

Daf (1950)

Nederlandse bus bouwer. De TET had 140 bussen in dienst met carrosserie�n van Berkhof, Den Oudsten, Domburg, Hainje, Lansen, Smit Joure, Van Hool en Verheul. In de loop der jaren zijn ze verkocht aan Vervoerbedrijven, Verenigingen, Popgroepen, Rijscholen, Politieke Partijen en Particulieren. Maar ook ook veel export naar het buitenland. De laatste Daf bussen zijn in 1997 overgegaan naar Oostnet.

Pagina :
[1] [2] [3]