Pagina :
[1] [2]
Motorwagen 1 met open balkon (1908)

De Trams en eerste bussen waren donkerblauw, maar hoe donker is donker, als je het nog donkerder maakt is het al zwart. De TET kleur was evenwel bijna zwart, maar die combinatie kun je op de PC niet nabootsen. De zijwanden waren voorzien van donker teakhouten panelen, ook hier geldt weer, hoe donker is donker. De zijpanelen werden afgezet met goudkleurige strippen. Het nummer werd in het middelste paneel geplaatst, eveneens goudkleurig. Let wel, het zal nooit precies de werkelijkheid zijn, het gaat er om een indruk te krijgen van de kleuren. Foto ingekleurd door Gerrit Gunnink.

Motorwagen 5 met gesloten balkon (1908)

De balkons waren oorspronkelijk aan beide zijden open, dus de bestuurder stond volledig op de tocht. Bij wagenmaker Nijhof in Enschede werd opdracht gegeven om twee balkons aan dezelfde zijde af te sluiten, wat nog voor de inval van de winter in 1908 gebeurde. Foto ingekleurd door Gerrit Gunnink.

Motorwagen 4 (1919)

Motorwagen 4 uitv 1919-1923. Vanaf 1919 werden de trams crème geschilderd. Ingekleurd door Gerrit Gunnink.

Motorwagen 6 (1921)

Dichte zijde. Vanaf 1919 werden de trams crèmekleurig geschilderd. Deze tram 6 werd in 1921 crème geschilderd. Foto ingekleurd door Gerrit Gunnink.

Serie 31-50 1 (1946)

Blauw met turquoise band en grijs dak. Met het logo van de gemeente Enschede uit 1935. Ingekleurd door Gerrit Gunnink.

Serie 31-50 2 (1946)

Met logo uit 1948. Ingekleurd door Gerrit Gunnink

Serie 31-50 3 (1946)

Met vaste achterdeur en 28 zitplaatsen. Ingekleurd door Gerrit Gunnink.

Bus 73 (1947)

Scania- Vabis. Ingekleurd door Gerrit Gunnink

Ivoor gele kleur met blauw dak (1952)

Bus 72. In 1952 werden de bussen crème geschilderd. De crème bussen met blauw dak waren streekbussen. Het logo is uit 1948. Ingekleurd door Gerrit Gunnink.

Ivoor geel 1 (1957)

Bus 69 Met logo uit 1948. Ingekleurd door Gerrit Gunnink

Ivoor geel 2 (1957)

Bus 68 Met logo uit 1961. Ingekleurd door Gerrit Gunnink.

Ivoor geel 3 (1957)

Bus 75. Met logo uit 1961. Uitvoering zonder uitstapdeur. Ingekleurd door Gerrit Gunnink.

Ivoor geel met rood dak 1 (1957)

Bus 21. De crème bussen met rood dak waren stadsbussen. Tekeningen van dit type waren niet beschikbaar. Ik heb gebruik gemaakt van een DAF De Schelde van de NS serie 2700, het front moest verwijderd worden, en het knikraam komt weer uit de tekening van de 31, en verder moest ik het front zelf wat fatsoeneren, zodat het enigszins lijkt op de TET serie 21-30 uit 1950. De achterzijde is geknipt uit een NS serie 2200. Ook de ramen zijn vervangen, want aan de rechterzijde bevat de serie slechts één klapraam, en dat is het middelste raam achter de achteras. Vervolgens moest er nog een filmkastje getekend worden achter. Kortom er is veel aan geprutst, maar is nu een variant met een rood dak. Helemaal tevreden ben ik er niet over, ik vind het front enigszins te schuin, dat had iets rechterop gemogen. Gerrit Gunnink.

Ivoor geel met rood dak 2 (1957)

Bus 26 1961. Beschrijving als bij Crème met rood dak 1. Nu met logo uit 1961. Getekend en ingekleurd door Gerrit Gunnink.

Toerwagen (1957)

creme met blauwe onderzijde. Deze bussen kregen later de nieuwe Cebuto kleur. Geheel creme met als logo alleen de tekst TET.

Pagina :
[1] [2]