|
Half augustus 2019 is besloten het bakframe alsnog onder de TET bak te halen voor diverse sloop en reparatiewerkzaamheden.
|
|
|
Nu kon de reparatie van het deurschot en de kopdeur van het B balkon aangepakt worden.
|
|
|
Om het frame onder de bak vandaan te krijgen moest de vloer van het A balkon worden verwijderd.
|
|
|
Na het ontroesten en wat reparatiewerk kan het frame naar de straler.
|
|
|
Ook zijn meteen enkele zij staanders vernieuwd.
|
|
|
De kopdeuren en en deurschotten zijn zover gerestaureerd dat ze meteen weer gemonteerd kunnen worden als de balkons weer in elkaar gezet zijn
|
|
|
De nieuwe stalen kopplaten zijn aangebracht.
|
|
|
Werkzaamheden aan de zijkant.
|
|
|
De kopdeur van het B balkon is gerestaureerd en weer aangebracht. Het slot is nog het originele. De trams kregen in 1915 bijwagens en ten behoeve van de conducteurs werden er kopdeuren aangebracht. Dan konden ze overstappen.
|
|
|
De zijkant is in de grondverf gezet.
|
|
|
Naast de werkzaamheden in Overloon word er in Dieren ook hard gewerkt aan het binnen houtwerk van Tram 1. Op de foto ziet u houten delen uit het interieur van Tram 1 die reeds gelakt zijn door Johan Blok in Dieren in zijn achtertuin, die nog veel meer houten latwerk thuis heeft liggen wat nog gelakt moet worden. Ook heeft hij houtwerk nieuw gemaakt omdat het te erg beschadigd of verdwenen was.
Foto : Johan Blok ©
|
|
|
Gelakt paneeltje boven de deur.
|
|
|
De daklijsten worden in de juiste ronding gebogen.
|
|
|
De bedrading op het dak moet ook worden vernieuwd.
|
|
|
Het uitleggen van het nieuwe daklinnen.
|
|