|
Voorkant In die jaren gaf men een penning uit aan personeelsleden die 25 jaar in dienst waren. In dit geval was de penning voor chauffeur Hendrik Smit. Ingezonden door zijn kleinkinderen Hans en Yvonne Smit.
|
|
|
Achterkant Uitgereikt aan Dhr. Hendrik Smit in 1947. In dienst 1922. Dhr. Smit ging in 1961 met pensioen. Ingezonden door zijn kleinkinderen, Hans en Yvonne Smit.
|
|
|
Dienstregeling TET uit 1948. de prijs was destijds FL 0,20 cent.
|
|
|
Foto van de dienstregeling uit 1949.
|
|
|
Contactsleutel, ook wel spijker genoemd. Vanaf de 50er jaren was deze sleutel standaard in vrachtwagens en bussen. Tot in de 70er jaren werd deze nog gebruikt. Door te draaien werd met het platte gedeelte het licht ingeschakeld.
|
|
|
De Paramountkaart van de TET was een noodplaatsbewijs dat werd gebruikt waneer een condutrice of chauffeur geen plaatsbewijzen meer had of de papierrol in de machine op was. deze kaarten werden met een speciale ronde gaatjestang geknipt.
|
|
|
Paramountkaart blauw. Ze waren er voor verschillende lijnen.
|
|
|
Reclame folder voor dagkaarten. De hele dag reizen voor FL. 2,= gulden.
|
|
|
Deze was niet voor de verkoop, maar was een dienstexemplaar.
|
|
|
Foto van de dienstregeling uit 1955.
|
|
|
Diploma 1 jaar schadevrij rijden van chauffeur A. Reinders.
|
|
|
Foto van de dienstregeling uit 1958.
|
|
|
Borstzakembleem van de TAD uit de jaren 50-60.
|
|
|
De wel bekende chauffeursstempel die in heel Nederland werd gebruikt.
|
|
|
Getuigschrift 12,5 jaar in dienst A. Reinders.
|
|